مووی فا

معجزه ای واقعی برای لاغری و تناسب اندام

۶ شهریور ۱۳۹۸

لاغری اندام های مختلف بدن، تحت برنامه ها و رژیم های لاغری متفاوت، امروزه به عنوان یک امر بسیار مهم برای اکثر افراد تلقی می شود. برنامه رژیم لاغری یک ماهه نیز از این قبیل رژیم هاست که به شما کمک می کند تا در مدت زمان ۳۰ روز، به وزن دلخواه و تناسب اندام برسید. در برنامه رژیم لاغری یک ماهه، یک رژیم خاص را برای شما بیان خواهیم کرد که با رعایت این رژیم در طول یک ماه، می توانید تا ده کیلوگرم وزن خود را کاهش دهید. این امر امکان پذیر است اگر شما اراده قوی داشته باشید و بتوانید این برنامه رژیم لاغری را بطور تمام و کمال اجرا نمایید.

برنامه رژیم لاغری یک ماهه ، برای وعده های غذایی در طول روز

برای وعده های غذایی اصلی و فرعی در طول روز:

برنامه رژیمی برای ناشتا

در مورد ناشتا که اولین وعده غذایی و مهم ترین وعده در طول روز است بایستی نکاتی را رعایت کنید. بهتر است قبل از شروع ناشتا، یک یا دو لیوان آب گرم یا ولرم مصرف کنید. این آب ولرم، سبب می شود که در طول روز دستگاه گوارش شما بهتر کار کند. همچنین آب ولرم در جلوگیری از یبوست نقش عمده ای دارد. لذا شروع کردن صبحانه با آب ولرم یکی از نکاتی است که لازم است به آن توجه نمود. همچنین قبل از شروع صبحانه بهتر است از نوشیدنی هایی تحت عنوان سم زدا یا دتوکس استفاده کرد. این نوشیدنی ها در سم زدایی توسط کبد بسیار موثر می باشند. این نوشیدنی ها می تواند شامل سم زداهای زیر باشد که در رژیم لاغری یک ماهه بسیار موثر است:

۱- دتوکس خیار

این نوشیدنی بسیار موثر برای کسانی است که مشکل بالا بودن اسید معده را دارند. این نوشیدنی شامل خیار خرد شده، چند برگ نعناع و مقداری زنجبیل می باشد.

۲- دتوکس سرکه سیب

این دتوکس، نوشیدنی بسیار موثر در کاهش ده کیلوگرمی وزن بدن، طی برنامه رژیم لاغری یک ماهه می باشد. در این دتوکس یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز را باید به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و آن را هرروز قبل صبحانه میل بفرمایید.

دتوکس های دیگری هم وجود دارند که می توانید از آن ها قبل از صبحانه استفاده کنید. نوشیدنی هایی مثل دتوکس لیمو، زنجبیل و زیره از این قبیل دتوکس ها می باشند.

پس از اینکه دتوکس را قبل از خوردن صبحانه میل کردید، نوبت خوردن صبحانه است. صبحانه ای که به شما در کاهش وزن ده کیلویی طی برنامه رژیم لاغری یک ماهه کمک کند. شما می توانید در صرف صبحانه از تخم مرغ با سرکه سیب استفاده کنید. تخم مرغ یک غذای کم کالری و پروتئین دار است که همراه با یک نوشیدنی چربی سوز مثل چای سبز می تواند صبحانه ای مقوی و پر انرژی بوده و بعلاوه کاهش وزن دو کیلوگرمی را برای شما به همراه داشته باشد. شما می توانید این صبحانه مقوی را با گوجه و پیاز مصرف کنید و در عین اینکه از صبحانه خود لذت میبرید کاهش وزن را تجربه کنید.

علاوه بر صبحانه ی تخم مرغ و چای سبز، صبحانه های دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید از آنها به عنوان یک صبحانه مقوی و چربی سوز بهره بگیرید. سوپ سبزیجات به همراه نان جو، جو دوسر با شیر و یک قاشق عسل و غذایی به نام اسموتی سیب و بادام از جمله غذاهای مقوی هستند که می تواند در برنامه رژیم لاغری یک ماهه در وعده صبحانه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری یک هفته ای ، راه حلی مناسب برای کاهش سریع وزن در طول یک هفته است.

میان وعده غذایی بین صبحانه و ناهار

در برنامه رژیم لاغری یک ماهه می توان به عنوان میان وعده غذایی از چای سبز و بیسکویت ساده استفاده کرد. چای سبز یک نوشیدنی چربی سوز بوده و به شما در کاهش وزن کمک می کند. همچنین می توانید در میان وعده خود از میوه ها استفاده کنید. میوه ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده که یکی از خواص مواد غذایی آنتی اکسیدان در کاهش چربی های بدن است. به عنوان مثال می توان از غذاهایی مثل پرتقال سیب و انگور استفاده کرد.

برنامه رژیم لاغری یک ماهه برای ناهار

برای وعده غذایی ناهار در برنامه رژیم لاغری یک ماهه می توان از غذاهای کم کالری زیر استفاده نمود:

  1. سوپ سبزیجات: یک غذای کامل دارای آنتی اکسیدان ها، فیبر ها و سرشار از ویتامین های مختلف بوده و به شما در سیر ماندن، در عین سبک بودن غذا کمک بسیاری می کند.
  2. ماهی کبابی با برنج: یک غذای کامل، لذیذ و کم کالری که به شما کمک می کند که سیر بمانید و در طول روز احساس گرسنگی نکنید.

غذاهای دیگری نیز وجود دارند که به شما در کاهش وزن در عین سیر شدن کمک می کنند. غذاهایی مانند ساندویچ تخم مرغ، برنج قهوه ای همراه حبوبات و سالاد از این قبیل غذاها می باشند.

میان وعده عصرانه

در میان وعده عصرانه در برنامه رژیم لاغری یک ماهه، می توانید از غذاهای مختلف کم کالری استفاده کنید و از آن ها لذت ببرید. مواد غذایی مثل آجیل، که منبع عالی از مواد مغذی و انرژی بوده و در کاهش چربی های بدن نقش دارد. همچنین مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که می توانید از آن ها در میان وعده استفاده کنید. آب پرتقال،تخم مرغ آب پز و چای سبز و ساندویج با نان جو از این قبیل غذاها می باشند.

مصرف آجیل و خشکبار

وعده شام در رژیم لاغری یک ماهه

بیشتر بخوانید: در برنامه رژیم لاغری یک ماهه ، شام باید سبک استفاده شود. شام هایی که در عین سبکی بتواند شمارا سیر نگه داشته و به شما در کاهش چربی های بدن کمک نماید.

  1. لقمه سبزیجات: یک غذای سالم و کم کالری و سبک که بیشتر مناسب گیاه خواران می باشد. می توانید به عنوان چاشنی از کلم، لوبیا و گوجه فرنگی در هنگام خوردن آن استفاده نمایید.
  2. سوپ نودل و مرغ: یکی دیگر از غذاهای کم کالری و مفید برای وعده شام در برنامه رژیم لاغری یک ماهه، سوپ نودل و مرغ است که به شما در سیر ماندن در عین سبکی کمک شایانی می کند.

نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب

قبل از خواب بهتر است یک لیوان آب گرم یا ولرم مصرف کرده تا در بهتر خوابیدن و کاهش وزن و سبکی به شما کمک کند. همچنین بایستی در طول رژیم لاغری یک ماهه، روزانه ۸-۱۲ لیوان آب مصرف کنید.